Felanmälan

Exemple

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Här nedanför har vi listat några av de vanligaste problemen och vad du ska göra. Dokumentet Riksbyggen – Vad gör jag kan du skriva ut som en pdf och spara.

Du kan också felanmäla direkt till Riksbyggen via deras kundwebb. Klicka här för att komma dit eller ring på 0771-860 860.

 

VAD GÖR JAG?

Om hissen stannat
Felanmäl till Nordisk Hiss AB 011-23 84 30.

Om en maskin i tvättstugan inte fungerar
Skriv en lapp på tvättmaskinen och felanmäl till Riksbyggens 0771-860 860.


Om jag inte kommer in i tvättstugan

Om du inte kommer in i tvättstugan ska du i första hand kontakta någon i styrelsen. Oftast beror det på att något blivit fel i bokning, vilket vi enkelt kan hjälpa dig med.


Om fläktsystemet slutar fungera  

Felanmäl till Riksbyggen 0771-860 860.


Om jag får en vattenläcka
Kontakta Riksbyggen 0771-860 860.

 

Om det blir stopp i avloppsstammarna
Felanmäl till Riksbyggen 0771-860 860.

 

Om det blir stopp i avloppsledningarna i lägenheten
Du bor i bostadsrätt och har själv ansvar för att åtgärda detta. Ring en VVS-firma eller Riksbyggen Reparationsservice 0771-860 860. Du får själv stå för kostnaden.

 

Om kranar eller toaletten droppar
Du bor i bostadsrätt och har själv ansvar för att åtgärda detta. Ring en VVS-firma eller Riksbyggen Reparationsservice 0771-860 860. Du får själv stå för kostnaden.

 

Om annan utrustning i min lägenhet går sönder
Du bor i bostadsrätt och har själv ansvar för att åtgärda detta. Du har även skyldighet att hålla bostadsrätten i gott skick.


Om grinden till p-platserna inte fungerar?

Det blir ofta kondens på sensorna vid fuktigt väder, så prova att torka av sensorerna och sätt i nyckeln igen.

 

Felanmäla till/ kontakta Riksbyggen
Tel: 0771-860860 (dygnet runt) eller via webben (ej akuta ärenden): www.riksbyggen.se/kontakt.

 

Bra att veta
Styrelsen har valt att, genom föreningens fastighetsförsäkring, teckna kollektivt bostadsrättstillägg för föreningens samtliga lägenheter. Du behöver också ha en egen hemförsäkring för att vara rätt försäkrad.

 

Notiser

Har du problem med din bokning av tvättstugan kan du vända dig direkt till Din Box, telefonnummer 010 330 00 10. Just nu har Din box problem med buggar när det gäller bokning från appen. Boka därför via datorn tills problemet är löst.
Det händer att den nedre grinden krånglar vid öppning och stängning. OBS! Innan du ringer och felanmäler: Prova att putsa på sensorerna (särskilt om det regnat) så brukar den hoppa igång igen.
Nu är det dags för den årliga cykelrensningen. Vi gör det för att att rensa ut cyklar som blivit övergivna och nu bara upptar onödig plats. Dessa cyklar skänks till välgörenhet. OBS! Cyklar som ej används regelbundet ska förvars i källarförrådet så vi får bättre med plats för de cyklar som används dagligen. Senast 19 juni behöver du sätta namn eller lägenhetsnummer på din cykel.
Läs fler notiser