Felanmälan

Exemple

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Här nedanför har vi listat några av de vanligaste problemen och vad du ska göra. Dokumentet Riksbyggen – Vad gör jag kan du skriva ut som en pdf och spara.

Du kan också felanmäla direkt till Riksbyggen via deras kundwebb. Klicka här för att komma dit eller ring på 0771-860 860.

 

VAD GÖR JAG?

Om hissen stannat
Felanmäl till Nordisk Hiss AB 011-23 84 30.

Om en maskin i tvättstugan inte fungerar
Skriv en lapp på tvättmaskinen och felanmäl till Riksbyggens 0771-860 860.


Om jag inte kommer in i tvättstugan

Om du inte kommer in i tvättstugan ska du i första hand kontakta någon i styrelsen. Oftast beror det på att något blivit fel i bokning, vilket vi enkelt kan hjälpa dig med.


Om fläktsystemet slutar fungera  

Felanmäl till Riksbyggen 0771-860 860.


Om jag får en vattenläcka
Kontakta Riksbyggen 0771-860 860.

 

Om det blir stopp i avloppsstammarna
Felanmäl till Riksbyggen 0771-860 860.

 

Om det blir stopp i avloppsledningarna i lägenheten
Du bor i bostadsrätt och har själv ansvar för att åtgärda detta. Ring en VVS-firma eller Riksbyggen Reparationsservice 0771-860 860. Du får själv stå för kostnaden.

 

Om kranar eller toaletten droppar
Du bor i bostadsrätt och har själv ansvar för att åtgärda detta. Ring en VVS-firma eller Riksbyggen Reparationsservice 0771-860 860. Du får själv stå för kostnaden.

 

Om annan utrustning i min lägenhet går sönder
Du bor i bostadsrätt och har själv ansvar för att åtgärda detta. Du har även skyldighet att hålla bostadsrätten i gott skick.


Om grinden till p-platserna inte fungerar?

Det blir ofta kondens på sensorna vid fuktigt väder, så prova att torka av sensorerna och sätt i nyckeln igen.

 

Om bokningssystemet inte fungerar

Bokningssystemet hanteras av Dinbox och det är dem du felanmäler till om bokning av exempelvis tvättstuga inte funkar. Du felanmäler till Dinbox genom att ringa 010-3300010.

 

Felanmäla till/ kontakta Riksbyggen
Tel: 0771-860860 (dygnet runt) eller via webben (ej akuta ärenden): www.riksbyggen.se/kontakt.

 

Bra att veta
Styrelsen har valt att, genom föreningens fastighetsförsäkring, teckna kollektivt bostadsrättstillägg för föreningens samtliga lägenheter. Du behöver också ha en egen hemförsäkring för att vara rätt försäkrad.

 

Notiser

Det utlovade elprisstödet har börjat betalas ut till hushåll runt om i landet och någon gång under våren kommer ett elrpisstöd även att betalas ut till företag och organisationer. Det senare kommer därför att komma vår bostadsrättsförening till del. Det är upp till varje bostadsrättsförening att skicka vidare dessa pengar till medlemmarna eller att använda […]
Styrelsen har fått en del frågor från medlemmar om, och i så fall hur mycket, avgifterna i föreningen kommer att höjas. Beslut om avgifter för kommande verksamhetsår fattas av styrelsen i juni och börjar gälla med start 1 juli. Avgifterna sätts som alltid i relation till de utgifter som föreningen har över tid och det […]
Här finner du det brev som tidigare delats ut i alla medlemmars brevlådor. Vi påminner även om att medlemmar som felanmäler låg temperatur, trots att rumstemperaturen visar sig vara över 21 grader, kommer att debiteras motsvarande avgiften för felanmälan.
Läs fler notiser