Nu till våren kommer styrelsen rensa i våra cykelförråd. Vi kommer gå ut med information när detta ska ske.Se då till att märka upp din cykel med datum/år, namn, lägenhetsnummer. Cyklar som inte är märkta bortskänkes.
Nu till våren kommer styrelsen rensa i våra cykelförråd. Vi kommer gå ut med information när detta ska ske.Se då till att märka upp din cykel med datum/år, namn, lägenhetsnummer. Cyklar som inte är märkta bortskänkes.
Vi vill påminna om att det finns möjlighet att anmäla sig till nyhetsbrev som skickas ut cirka 4 gånger per år. Nu i mars är det dags igen. Anmäl till myelsalie@gmail.com. Ange namn, e-postadress och lägenhetsnummer.
Nu söker styrelsen några glada personer som har några timmar över och som skulle tycka att det var roligt att hjälpa till med målning av diverse utrymmen som källargångar och cykelrum. I utbyte lovas trevligt sällskap av Bengt och Birgitta i styrelsen. samt lite kaffe och bulla i pausen. Intresserad? Kontakta Bengt: 0709-39 26 84, Birgitta: 0703-01 87 26
Under våren kommer vi få ett nytt kösystem till våra p-platser och carports. Det är Riksbyggen som hjälper oss med detta och du som nu står i kö kommer i god tid få information om hur du ska gå tillväga. Naturligtvis kommer du få behålla din plats i kön.
Styrelsen ser gärna att du som är nyinflyttad kommer på informationsmötet som hålls den 12 februari 18.30. Viktig information om vårt boende gås igenom, dessutom är det ett bra tillfälle att lära känna dina nya grannar!
Styrelsen har idag beslutat att sänka kostnaden för att hyra gästrummet. Från och med dagens datum (4 feb 2019) kostar det 250 kr första natten, därefter 150 kr per natt att hyra gästrummet. Kostnaden för att hyra föreningslokalen förblir samma som tidigare, dvs 400 kr.
Styrelsen håller nu på att undersöka möjligheterna för ett gemensamt elavtal, som innebär en betydligt lägre elkostnad för dig som medlem. Vi har begärt en offert från Riksbyggen och kommer därefter kalla till extra stämma för beslut. Vi återkommer med mer info när vi vet mer.
Den 12 februari hälsar vi alla nyinflyttade välkomna till informationsmöte om vår förening. Ta tillfället i akt och lär känna dina grannar och oss i styrelsen. Vi bjuder på kaffe och bulle, hoppas du kan komma! Anmäl hur många personer som kommer och vilken port du bor i till Anna Kristina Johansson på mail: annakristina@kopparkypen.nu
Välkommen!
Vi vill påminna om att det inte är tillåtet att förvara skor, kläder eller sopor i farstun. Detta handlar både om trivsel och brandsäkerhet i våra trappuppgångar. Tack för att du respekterar det!
Den 3 december hölls årsmöte och därefter konstituerande möte. Då Anders Hjort avgår som vice ordförande, efter 10 år i styrelsen valdes Bengt Fall som vice ordförande. Övriga förtroendevalda valdes som revisor Kerstin Jönsson Lindqvistoch som sammankallande i valberedningen Azra Djukic.