Notiser

Som ni kanske har märkt håller vi på att rusta upp vår gård. Den stora förändringen blir vid förskolan där vi gör plats för en trevlig paviljong där man kan sitta soliga dagar och ljumna kvällar. Runt omkring kommer det planteras några träd, buskar och blommor. Vid port 29 har en ny bättre slänt murats upp. Här kommer också planteringar att ske senare i vår. Vid port 31 är det också lite nytt med ny stenläggning och plantering och vid port 41 har det lagts nytt grus här kommer också klängerväxter att planteras. Hoppas vi kan få njuta av detta tillsammans!

Läs mer →

Tack till alla er som kom till föreningsstämman den 27 februari. Det var många goda idéer som kom upp. Styrelsen kommer nu se över dessa förslag och verka för att vi ska få en riktigt fin och trivsam förening.

Läs mer →

Vi kommer att hålla extra föreningsstämma 2017-02-27 klockan 19 00 i föreningslokalen med anledning av att stadgarna behöver revideras p g a. lagändringar. Styrelsen kommer även att lämna aktuell information om vad som är på gång i föreningen. Välkomna!

Läs mer →

Viktigt om gästparkering!

Nu har föreningen inte längre någon gästparkering. Gäster måste därför hänvisatill gatuparkering eller de närliggande parkeringsområdena.

Anledningen är att vi inte längre har förskolans tillåtelse att utnyttja deras parkeringsplats 923

Detta gäller med omedelbar verkan. Den som har gäster som ändå parkerar där riskerar att få b-pot. 

Läs mer →

I lördags natt tillkallades brandkåren till St Persgatan 41 då brandrök kändes i farstun. Det visade sig dock bara vara något som bränt vid ordentligt. Men styrelsen vill uppmana alla våra medlemmar att se till att ha godkänd brandvarnare uppsatt i era lägenheter. Det är en billig livförsäkring – om olyckan skulle vara framme.

Läs mer →

Nu på onsdag den 11 jan sitter vi återigen i föreningslokalen mellan kl 18-19 för att dela ut handsändare till grindarna till er som beställt. Du behöver inte betala nu utan får en faktura från Riksbyggen. Välkommen!

Läs mer →

Onsdag 4/1 mellan kl 17-18.30 finns vi i vår föreningslokal och delar ut handsändare till de nya grindarna. Ni behöver inte betala handsändaren när ni hämtar ut den, den betalas via faktura från Riksbyggen.

För er som inte kan komma den 4/1 så kommer fler tillfällen under v 2. Vi återkommer om tid.

Läs mer →

De nya grindarna vid parkeringarna är utrustade med autostopp (den grå ytterkanten på grinden). Därtill finns en slinga i marken på insidan och en fotocell på utsidan av grinden om bilen blir stående i grindhålet, då stoppar grinden och går tillbaka.

Läs mer →

Notiser

Styrelsen har beslutat att Information om planerade hissreparationer har gått ut till alla medlemmar, där det framkommer, när hissarna kommer, att vara avstängda.
För att komma till rätta med bilar som står parkerade på gården så har styrelsen valt att anlita parkeringsbolaget Parcum fr.o.m. 1 februari 2026. På gården för man stå parkerad med bil endast för i- och urlastning under en kortare tid.En längre stunds parkering är inte tillåten bl.a. för att säkerställa framkomligheten för utryckningsfordon. Mer […]
Läs fler notiser