Notiser

Grindar på tisdag

Nu har vi fått besked från Riksbyggen: grindarna ska installeras på tisdag kommande vecka. Förhoppningsvis blir allt klart innan jul. Vi återkommer när dosorna kan hämtas ut – och hinner du inte hämta så kommer du in med din nyckel.

Läs mer →

Problem med råttor

Vi har stora problem med råttor på gården. Anticimex har satt ut fäller och gift på strategiska platser runt om på gården. Observera att dessa är säkra för både barn och husdjur. Samtliga buskar kommer också att klippas ner i förhoppning att råttornas boplatser ska förstöras och att vi därmed ska bli av med dem.

Läs mer →
I ett förråd i källare tillhörande uppgångarna 33-35 har två golfvagnar med klubbor stulits. En vagn har hittats i Navestad. Det finns inga brytmärken varken på dörrar till källaren eller till förrådet. Hänglåset finns kvar så tjuven måste ha dyrkat upp låset och stängt det igen.
Kolla ditt förråd så inte du också blivit bestulen!
Vi måste alla hjälpas åt och inte släppa in någon okänd i fastigheterna samt se till att dörrar och grindar hålls stängda.
Läs mer →

Nya grindar v 48-49

Vecka 49 kommer arbetet med att byta till automatiska grindar till p-plats/carport påbörjas. Arbetet beräknas vara klart vecka 49. Vi vill påminna dem som ännu inte lämnat in lappen om handsändare att göra det omgående till Ulla Karlsson, port 41. Beställning av handsändare i efterhand innebär en merkostnad.

 

Läs mer →

Ny styrelse

Den 28 november är det årsstämma i vår bostadsförening. Delar av styrelsen ska väljas om. Det behövs nya medlemmar till uppdrag för föreningen. Bl a behövs det en  revisorssuppleant. Är du intresserad av att vara med och påverka eller har du förslag på någon som skulle vara lämplig så hör av dig. Ring Birgitta Jansson tel 070 301 87 26 eller maila kerstinjonssonlindqvist@gmail.com, valberedningen.

 

Läs mer →

Nyrenoverat!

Nu är vår föreningslokal klar efter renoveringen. Vi har fått nya fina golv och i föreningslokalen finns numera nyinköpta bord och stolar. Välkomna att boka!

Läs mer →

Notiser

Styrelsen har beslutat att Information om planerade hissreparationer har gått ut till alla medlemmar, där det framkommer, när hissarna kommer, att vara avstängda.
För att komma till rätta med bilar som står parkerade på gården så har styrelsen valt att anlita parkeringsbolaget Parcum fr.o.m. 1 februari 2026. På gården för man stå parkerad med bil endast för i- och urlastning under en kortare tid.En längre stunds parkering är inte tillåten bl.a. för att säkerställa framkomligheten för utryckningsfordon. Mer […]
Läs fler notiser