Nu har vi fått besked från Riksbyggen: grindarna ska installeras på tisdag kommande vecka. Förhoppningsvis blir allt klart innan jul. Vi återkommer när dosorna kan hämtas ut – och hinner du inte hämta så kommer du in med din nyckel.
Nu har vi fått besked från Riksbyggen: grindarna ska installeras på tisdag kommande vecka. Förhoppningsvis blir allt klart innan jul. Vi återkommer när dosorna kan hämtas ut – och hinner du inte hämta så kommer du in med din nyckel.
Vi har stora problem med råttor på gården. Anticimex har satt ut fäller och gift på strategiska platser runt om på gården. Observera att dessa är säkra för både barn och husdjur. Samtliga buskar kommer också att klippas ner i förhoppning att råttornas boplatser ska förstöras och att vi därmed ska bli av med dem.
Grindarna beräknas vara klara veckan innan jul. I möjligaste mån kommer dosorna också bli färdigprogrammerade tills dess. Vi återkommer med mer info om hämtning och kvittering av dosorna.
Leveransen av våra grindar har tyvärr blivit försenade. Det blir alltså inga grindar uppsatta denna vecka. Vi återkommer så fort vi fått information om när de kommer.
Positivt besked gällande radonmätningen som gjorts: värdet ligger långt under gränsvärdet.
Styrelsen har beslutat att grindarna ska vara stängda även i fortsättningen. Vi jobbar nu med att ta fram kostnadsförslag på automatiska grindar.
Nu är vår föreningslokal klar efter renoveringen. Vi har fått nya fina golv och i föreningslokalen finns numera nyinköpta bord och stolar. Välkomna att boka!