Natten till den 18 juli blev en boende i 41:an bestulen på sin cykel. Vi ber alla boende i föreningen vara uppmärksamma på om obehöriga rör sig på gården. Och ser till att samtliga grindar hålls stängda. Tack!
Natten till den 18 juli blev en boende i 41:an bestulen på sin cykel. Vi ber alla boende i föreningen vara uppmärksamma på om obehöriga rör sig på gården. Och ser till att samtliga grindar hålls stängda. Tack!
Under perioden den 11 juli–31 augusti kommer industrilandskapet och dess fastigheter att fotograferas med hjälp av drönare. Det kommer även kompletteras med foto från marken. Avsikten är att skapa en exakt 3D-modell av området som sedan ska användas för olika utvecklingsprojekt. Visual Sweden, som ansvarar för projektet, vill att vi informerar alla hyresgäster att de som råkar komma med på bilderna automatiskt kommer att avlägsnas, det gäller ev andra objekt, exempelvis bilar.
Klicka här för att se vilket område som berörs: bild industrilandskapet
OBS! Under sommaren ska föreningslokalen och gästrummet renoveras. Under perioden den 4 juli–31 augusti kan därför ingen bokning göras. Det går däremot bra att boka från 1 september.
Styrelsen har vid ett möte den 20/6 beslutat att hålla grindarna till parkeringarna stängda från och med idag, 21/6.
Vi som boende i föreningen har alla ansvar för att se till att grindarna är stängda, oavsett om man hyr p-plats/carport eller inte. Detta för att skydda oss boende från att obehöriga vistas på vår gård eller i våra trapphus.
Styrelsen har beslutat att det inte blir någon avgiftshöjning för perioden 20160701–20170630.
Kom ihåg Föreningsstämman nu på måndag den 16 maj kl 19. Vi ses i föreningslokalen, St Persgatan 31. Se anslag vid entrén.
Grinden mot St:Persgatan är nu lagad. Observera att den öppnas väldigt långsamt, detta för att handikappade ska hinna ta sig ut innan den slås igen. Har du bråttom använd den stora grinden. Viktigt att du stänger efter dig!
Grinden mot S:t Persgatan är trasig. I väntan på att kommunen ska laga den behöver vi hjälpas åt att stänga grinden efter oss. Tänk på alla små barn som annars kan springa ut på gatan!
Då vi har boende i föreningen som är i behov av att dörren öppnas automatiskt så är det nödvändigt att grinden även i fortsättningen är utrustad med denna automatik. Den utrustning, som finns idag medför att grinden kommer att öppnas och stängas mycket långsammare än vad vi är vana vid. Det går inte att med egen kraft att påskynda öppningen. Har du bråttom kan du gå genom stora grinden.
Föreningen har just nu några lediga förråd. Så har du behov av extra utrymme har du möjlighet att få hyra ett. Kontakta styrelsen för mer information styrelsen@kopparkypen.nu
Måndagen den 21 mars kommer EON byta ut fjärrvärmeledningar på Källvindsgatan och Kvarngatan. Arbetet beräknas pågå till den 10 juni. Läs mer här Fjärrvärme.